- Det finns inget att försvara, jag är elak och dum mot dig.

Du som vill ha mig, jag tar jag förstör jag är blind.
Vill du ta mig tillbaka, kan du göra mig hel igen.

Jag föraktar mig själv nu, inget är med oss.
sinnet tar mig till en annan värld, en plats som jag kallar hem nu.
jag har försökt byta mig fri, men någon jävel vill ha mig tillbaka.
och hoppet kommer nu mera sällan.
Här ska jag leva här ska jag dö.

Torka mina tårar, det är så jävla synd om mig.
Stackars arma krake.
Jag kan inte tro du är min, varför är du kvar här.
Inte fan kan du älska mig, jag är ju en börda.
Hitta någon annan.
 
 
Dessa månader har varit en jobbig tid för mig. Påbörjade en utbildning med trevliga människor som fick mig att må bra, min farmor dog, jag slutade utbildningen, jag fick jobb, läkarna konstaterade att jag va nära på att gå in i väggen, utbrändhet..
 
Jag vet hur jag är som person, en öppen, glad, sprallig människa. Men jag pratar sällan om hur jag mår. Jag lyssnar gärna på andras problem och försöker hjälpa dom men tar inte tag i mina egna eller frågar andra om råd. Tillslut säger väl kroppen ifrån?
 
Jag har min älskade Thea på lite mer än två år, kan väl nästan säga att jag har varit ensamstående sen hon föddes, visst jag har haft hjälp från andra men inte haft en karl vid min sida. Det tär väl på en att uppfostra och sköta om henne själv. Jag älskar henne mer än allt annat i hela världen. Men jag förstod väl kanske inte att de vart lite väl mycket där ett tag. Alla tankar kring allt med Thea och vårat liv, Thea's pappa som är här till och från, tankar kring alla besök och hur man ska gå tillväga.
 
Idag står jag här, lite starkare än innan allt brakade. Jag har ett jobb, en egen ekonomi, underbara arbetskollegor och chefer. En familj som ställer upp, en extra familj som även dom ställer upp. Jag vill tacka er alla som alltid stått vid min sida och stöttat mig i vått och torrt. Även alla mina underbara vänner, spec Mirre som låter mig sätta mig på hästryggen och glömma allt för en stund.
 
- Allting är med oss. Jag älskar dig Thea Henriksson. <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brittis

Bra skrivet, hoppas allt ordnar sig till sist, livet kan vara tungt ibland, jag vet. Men av någon anledning ser man en ljus strimma någonstans som livar upp en. åtminstone för en stund.Kram, var rädd om de nära o kära du har runt omkring dig.

Svar: Tack Brittis <3
Janica Niken Henriksson

2013-07-16 @ 17:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0